#بازاربسازعمده‌فروش : مجموعه بازارهای عمده فروشی کالا و مواداولیه

#بازاربسازعمده‌فروش : مجموعه بازارهای عمده فروشی کالا و مواداولیه با هدف تامین بازار داخلی و صادرات از ایران

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

بازاریابی آنلاین و عملیاتی در #بازاربسازعمده‌فروش

Digital-Marketing-makeitbazaar.com

 

***  #بازاربساز به جهت بهره مندی حداکثری از مزایای سبک بازاریابی خود ؛
از تلفیق موثر و کنترل شده ی چندین مبحث اساسی بازاریابی و فروش ؛
آمیخته ی موثر خود را کشف و ساخته است و براساس آن ؛ پلن فروش خودرا هدایت می کند.
درذیل به چندمبحث مهم واساسی در طراحی استراتژی بازاریابی و فروش می پردازیم :  ***

 

**  مزیت بازاریابی آنلاین و آفلاین و ترکیب با کمپین‌های تبلیغاتی مشترک :

ترکیب بازاریابی آنلاین و آفلاین، از توانایی‌های اصلی و بسیار موثر در کسب وکار مدیران و مشاوران بازاریابی هوشمند است .
در مشاوره تبلیغاتی همیشه به این موضوع اشاره می شود که انتخاب بین روش بازاریابی آنلاین و آفلاین، همواره  ممکن است ریسک از دست دادن منافع یکی از روش‌ها را به همراه داشته باشد.
تأثیرگذاری بازاریابی دیجیتال، افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه را افزایش داده است، اما زمانی که روش‌های آفلاین با آنلاین ترکیب شود، بیشترین تأثیرگذاری در بازاریابی و فروش محقق می‌شود.
***  در تحقیقات انجام‌شده مشخص‌شده است:
۲۰% مشتریانی که تبلیغ شمارا می‌شنوند، شمارا به یاد خواهند داشت.
۳۰% کسانی که تبلیغ شمارا می‌بینند، شمارا به یاد خواهند داشت.
و ۷۰% کسانی که تبلیغ شمارا هم بشنوند و هم ببینند، شمارا به یاد خواهند داشت.
 

makeitbazaar.com- Digital Marketing

 

***  بازاریابی آنلاین یا آفلاین : کدام یک مناسب‌تر است؟

گزینه های بازاریابی زیادی برای مالکان کسب و کار امروزی وجود دارد. رویکرد بازاریابی‌ای که در پیش می گیرید می تواند تاثیر شگرفی بر شرکت شما و شهرتی که به دست می‌آورید، بگذارد.
این روزها دیگر فقط استراتژی فروش آفلاین به تنهایی کارآیی ندارد و حتماً بایستی با روش های نوین بازاریابی و فروش تلفیق شوند تا فروش موثر و برندینگ اتفاق بیفتد.
 مرز‌های میان حوزه‌های آفلاین و آنلاین روز به روز در حال محو‌تر شدن هستند چرا که مفاهیمی مثل تلویزیون و تبلیغات محیطی نیز هر روز دیجیتالی‌تر می‌شوند.

 


 

***  مزایای بازاریابی آنلاین :

  • مورد هدف قراردادن جمعیتی بیشتر در زمانی کوتاه‌تر (بیش از سه میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند)
  • مورد هدف قرار دادن مخاطبان در خارج از کشور
  • اشکال گوناگون رسانه‌ای: متن، تصویر، ویدئو، تور مجازی
  • گردآوری ساده تر اطلاعات مصرف کنندگان و ایجاد کمپین های تبلیغاتی متمرکز
- بازاریابی آنلاین نسبت به هر زمان دیگری ارزان‌تر شده است.
- بازاریابی آنلاین یک صنعت بزرگ است که هنوز جای پیشرفت دارد.
البته افراد زیادی هستند که به دلیل جدید بودن این نوع بازاریابی علاقه‌ای به آن ندارند یا با شک و تردید از آن استفاده می‌کنند. اما این افراد دچار اشتباه بزرگی شده اند.

***  مزایای بازاریابی آنلاین نسبت به بازاریابی آفلاین :

  • دسترسی راحت‌تر به افرادی که از اینترنت استفاده نمی کنند؛ مانند افراد سالمند.
  • بازاریابی شخصی سازی شده و با رویکردی مستقیم.
  • دسترسی به مشتریان محلی.
  • بازاریابی آفلاین هزینه بسیار بیشتری نسبت به بازاریابی آنلاین دارد
    اما با این حال می‌تواند نتایج خیلی خوبی ولی محدودی به همراه داشته باشد. به سختی می توان جاذبه های کدام از این نوع بازاریابی ها را انکار کرد.
    اگر به درستی از هرکدام استفاده کنید، بهترین نتیجه را خواهید گرفت
    .
  • بازاریابی آنلاین ارزان‌تر است اما بازاریابی آفلاین به شما اجازه می‌دهد تا مشتریانی را جذب کنید که احتمالا از اینترنت استفاده نمی کنند.
    اگر از هر دو روش بهره بگیرید، بهترین نتایج ممکن را کسب خواهید کرد
    این رویکرد دوگانه، بهترین روش بازاریابی است.

 

makeitbazaar.com- Digital Marketing

***  قیف فروش چیست؟

قیف فروش که گاهی به آن قیف بازاریابی  یا قیف درآمد هم گفته می‌شود، مسیری است که یک مشتری راغب یا سرنخ (Lead) طی می‌کند تا به مشتری واقعی شما تبدیل شود.
یک قیف ساده را تصور کنید، تمام کسانی که به نوعی با سازمان شما ، محصولات و یا خدمات تان از طریق فعالیت های بازاریابی آشنا می شوند، ورودی های قیف، و تمام کسانی که در نهایت اقدام به خرید می کنند، خروجی های قیف (مشتریان واقعی) هستند.
یعنی نسبت خریداران به مشتریان واقعی کمتر از یک و عددی کوچک است.
هرچند با پیدا کردن ورودی بیشتر احتمال فروش بیشتر می شود، اما میزان فروش علاوه بر فعالیت های بازاریابی به مراحل مختلف طراحی شده در قیف فروش نیز بستگی دارد
.
قیف فروش، کمک می کند که مشتری از مرحله ” من شما را نمی‌شناسم” به مرحله “موافقم که از خدمات و محصولات شما استفاده کنم” برسد.

 


 

**  بخش بندی سرنخ ها و تبدیل سرنخ به مشتری :

در حالت کلی سرنخ می تواند شامل گروه بزرگی از افراد و سازمان ها باشد. اما ما با در نظر گرفتن یک سری شرایط، می توانید آنها را به گروه کوچکتری تقسیم بندی کنید.
یکی از معمول ترین راه های تولید سرنخ در بازاریابی آنلاین جمع آوری ایمیل کاربران است.
اگر فکر کنید چالش اصلی در بازاریابی و فروش پیداکردن سرنخ جدید است، اشتباه کرده اید.
چالش اصلی ما حرکت دادن مشتریان بالقوه در قیف فروش و نزدیک کردن شان به خرید است
.
همین که سرنج هایتان را جمع آوری کردید وقت بخش بندی کردن آنهاست.
بخش بندی کردن اساساً به این معناست که یک لیست یا مجموعه برزگتر را به لیست ها و مجموعه های کوچکتری، بر اساس ویژگی های مشترک شان تقسیم کنید.
یکی از دلایلی که می تواند مانع از حرکت سرنخ ها ها در پروسه فروش شود، همین بخش بندی نکردن آنهاست.
به هر حال، هنگام کار کردن روی قیف فروش و برای افزایش حجم فروش، دو هدف عمده وجود دارد:
۱- سرنخ های بهتر و بیشتری پیدا کنید.
۲- درصد افرادی که در قیف فروش از مراحل بالایی به پایین حرکت می کنند، یا همان نرخ تبدیل را افزایش دهید.
 
در حقیقت با کمک قیف فروش، می‌توان مشتری را از وجود محصول آگاه کرد، با بیان ویژگی‌های محصول، مشتری را علاقه‌مند کرد، مشتری را به خرید محصول متمایل کرد و درنهایت بتوان محصول را به مشتری فروخت.
یکی از اشتباهات معمول استارتاپ ها و کسب و کارهای آنلاین کوچک، این است که فرض می کنند کاربرانی که به اپ موبایل یا وبسایت شان وارد می شوند آماده خرید محصول یا خدمات آنها هستند.
اما واقعیت این است که اغلب این افراد هنوز آماده “ تصمیم گیری برای خرید” نیستند و فاصله زیادی با آن دارند
.

 

*** مفاهیم اصلی در قیف فروش :

۱سرنخ یا مشتریان راغب (Leads)

سرنخ کسی است که از وجود سازمان شما آگاه می شود، یا کسی است که تصمیم دارید با او ارتباط برقرار کنید. (حتی اگر هنوز درباره سازمان شما چیزی نداند)

۲مشتریان بالقوه (Prospects)

مشتری بالقوه کسی است که به شکلی با سازمان شما تماس برقرار کرده است و به طور جدی، علاقه خود نسبت به استفاده از خدمات شما را در بین محصولات مختلف نشان داده است.
دقت کنید که تمام مشتریان بالقوه، سرنخ هستند، اما عکس این موضوع صادق نیست.

۳- مشتری(Customers)

مشتری کسی است که خرید واقعی انجام می دهد. می توانیم مشتری ها را به دو دسته تقسیم کنیم. یکی مشتریان “تک خریدی” و دیگری “مشتریان تکرار شونده“.
مشتری تکرار شونده کسی است که بعد از مدتی اقدام به خرید مجدد از شما می کند.

 


 

[caption id="attachment_13780" align="aligncenter" width="1280"]7-P’s-Marketing-Mix-makeitbazaar.com 7-P’s-Marketing-Mix-makeitbazaar.com[/caption]

 

***  آمیخته‌ی بازاریابی (7p) چیست؟

وقتی استراتژی بازاریابی‌تان را تهیه کردید، برای ارزیابی مداوم فعالیت‌های کسب و کار باید از فرمول آمیخته بازاریابی 7‌p‌ استفاده کنید.

**  آمیخته بازاریابی 7p عبارت است از:

محصول (product)، قیمت (price)، ترفیع (promotion)، توزیع (place)، بسته‌بندی (packaging)، جایگاه‌یابی (positioning) و کارکنان (people). محصولات، بازارها، مشتریان و نیازها به سرعت در حال تغییرند.
برای اینکه مطمئن شوید در مسیر درستی قرار گرفتید، باید به طور مداوم آمیخته بازاریابی 7
p را مورد بازبینی قرار دهید. این کار باعث می‌شود،‌ در بازار امروز به حداکثر نتایج موردنظرتان دست ‌یابید.

 

***  چرا توجه به Mix Marketing  در کسب و کار مهم است؟

1) آمیخته بازاریابی به ایجاد ترکیبی درست و شفاف از عناصر استراتژیک کمک می‌کند.
2) آمیخته بازاریابی به توسعه محصولات جدید کمک می‌کند.
3) آمیخته بازاریابی کمک می‌کند تا نمونه کارهای محصول را افزایش دهید.
4) آمیخته بازاریابی، راهنمایی برای بهبود کسب‌ و کارتان است.
5) آمیخته بازاریابی به تمایز کمک می‌کند.
6) درنهایت، آمیخته بازاریابی به شما در پویایی کسب‌ و کارتان کمک می‌کند.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
#بازاربساز دکترمجید امیری پور

شرایط و ضوابط معاملات در #بازاربسازعمده‌فروش

حق العمل (Commissioning) = دستمزد انجام کارتوسط آمر = پاداش انجام فعالیت ویژه تعریف شده ای برای آمر .

 

حق‌العمل‌کار :

حق‌العمل‌کار کسی است که به اسم خود ولی به حساب و دستور دیگری معلاملاتی را کرده و در مقابل اجرتی دریافت می‌دارد.
حق‌العمل‌کاری با وکالت و نمایندگی فرق دارد .
زیرا در وکالت و نمایندگی ؛ نماینده یا وکیل ؛ به نام موکل یا آمر خود عمل می‌کند ولی در حق‌العمل‌کاری ؛ اغلب حق‌العمل‌کار نام آمر را کتمان می‌کند و حتی طرف معامله نمی‌داند که معامله برای کیست و فقط حق‌العمل‌کار را در مقابل خود می‌شناسد.

 


 

تفاوت حق‌العمل‌کار و دلال :

حق‌العمل‌کار و دلال هر دو واسطه انجام معاملات می‌باشند منتهی بین عمل دلال و حق‌العمل‌کار فرق بسیار موجود است.
دلال ؛ جز معرفی طرفین معامله به یکدیکر وظیفه‌ای ندارد و جز بااجازه مخصوص نمی‌تواند نمایندگی یکی از طرفین را عهده‌دار باشد یا آن که طرف معامله قرار بگیرد و دلال هیچگونه تعهدی نسب به اجرای معامله ندارد.
و هم چنین نسبت به حسن انجام تعهدات طرفین.
با انجام معامله ؛ عمل دلال پایان میابد در صورتی که حق‌العمل‌کار طرف معامله بوده و مسئول انجام تعهداتی می‌باشد که بنام خود تقبل کرده‌است.

 


 

تعهدات آمر و حق‌العمل کار :

در مقابل ؛ آمر نیز مسئول است که حاصل معامله را به او واگذار کند.
حق‌العمل کار دو تعهد مستقیم دارد یکی نسبت به طرف مقابل معامله و دیگر مقابل آمر ؛ که باید انجام معامله را به اطلاع او برساند و حاصل معامله را در اختیار او بگذارد. حق‌العمل‌کار فوایدی نیز دارد از جمله این که تاجر خارجی که به وضع محل در کشورهای دیگر آشنایی ندارد می‌تواند به این ترتیب معاملات خود را به وسیلهٔ تاجری که در محل مستقر است و بصیرت کافی دارد انجام دهد.

 


#broker_method

***  وظایف حق‌العمل‌کار عبارت است از:

  1. انجام دستورهای آمر
  2. انجام معامله بنام خود
  3. دینفع نبودن درمعامله
  4. اطلاع به آمر
  5. وکالت و امانت
  6. بیمه اجناس
  7. منافع معامله
  8. معاملات اعتباری
***  دستورهای آمر بر دو نوع است : یکی دستورهای آمرانه و اجباری و دیگری دستورهای اختیاری .
حق‌العمل‌کار باید آمر را از جریان اقدامات خود آگاه کند زیرا قیمت اجناس همیشه ثابت نیست و ممکن است ترقی یا تنزیل نماید و در مواردی که قیمت جنس ترقی نماید.
اگر حق‌العمل‌کار فورا معامله را اطلاع نداده باشد وسوسه خواهد شد که معامله را برای خود نگاه دارد در صورتی‌که اگر انجام معامله را فوراً اطلاع دهد دیگر نمی‌تواند معامله را برای خود نگاه دارد.
حق‌العمل‌کار نمی‌تواند شخصاً طرف معامله قرارگیرد.
حق‌العمل‌کار موظف به بیمه نمودن اجناس معامله نیست مگر این که آمر دستور داده باشد.
در مواردی که کالای فاسد شدنی باشد حق‌العمل‌کار نباید منتطر دستور صریح آمر بشود زیرا در اینصورت کالا از بین می‌رود و خسارت غیرقابل جبرانی به آمر وارد می‌شود.

 

تعریف شغل دلالی :

دلالی شغلی است که صاحب آن با معرفی و نزدیک کردن طرفین یک معامله به همدیگر، شرایط و خصوصیات معامله را برای آنان تشریح کرده و سعی می‌کند با تطبیق منافع طرفین، معامله را جوش دهد.
دلال ممکن است در تنظیم سند معامله نیز همکاری کند، اما شغل و وظیفه او صرفاً انجام مذاکرات ابتدایی و فراهم آوردن زمینه توافق است و حق انعقاد قرارداد و هم چنین به اجرا گذاشتن تعهدات طرفین یا دریافت و پرداخت موضوع تعهد را ندارد.
در واقع دلالان حلقه واسط بین طرفین معامله «خریدار و فروشنده» هستند.
دلالی به موجب بند ۳ ماده ۲ قانون تجارت یک حرفه تجاری تلقی شده، به همین جهت دلال تاجر محسوب شده و باید از مقررات مربوط به تاجران پیروی کند. حتی اگر معامله‌ای که واسطه آن می‌شود تجاری نباشد. یا آن که "معامله‌ای برای اشخاص غیر تاجر انجام دهد."
هم چنین ماده ۳۳۵ این قانون نیز دلال را نوعی وکیل دانسته و نوشته است:
«اصولاً قرارداد دلالی تابع مقررات راجع به وکالت است.»
بنابراین مقررات وکالت در قانون مدنی و همچنین قواعد عمومی قراردادها (ماده ۱۹۰ قانون مدنی) برای تعیین شرایط این قرارداد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 


دستمزد دلال :

برای آن که دلال مستحق دریافت دستمزد باشد، باید معامله به راهنمایی یا وساطت او انجام شده باشد.
البته اجرای قرارداد شرط تحقق حق دلالی نیست و صرف انعقاد قرارداد دلال را مستحق اجرت می‌کند.

 


 

روش کار #بازاربساز در تحقق کمیسیون و حق العمل
از معاملات انجام شده در www.MakeItBazaar.com :


کلیه خدمات زیر ؛ رایگان به فروشندگان سرویس دهی می شود : 

#بازاربساز پس از شناسایی و تعیین هویت تامین کننده ؛ توزیع کننده ؛ تولیدکننده یا واردکننده ای که می خواهد کالاهایش را " بمدت محدود و مشخصی بصورت حراج و قیمتی پایین تراز قیمت عرف عمده فروشی دربازار بفروشد " ؛
کالاهای این فروشندگان محترم را در سایت عمده فروشی #بازاربساز با مشخصات و مختصات کامل مطابق با بروشور و کاتالوگ دریافت شده از فروشنده به نمایش گذاشته و در دسترس عموم خریداران عمده کالا قرار می دهد.

1- انتشار اخبار مربوطه از طریق #خبرنامه_روزانه_بازارساز
2-  انتشار تبلیغات گسترده در سایت #بازارساز.
3-  انتشار تبلیغات گسترده در کلیه شبکه های اجتماعی #بازارساز ( اینستاگرام|تلگرام|واتس اپ|گوگل پلاس|پینترست|لینکدین|فیس بوک|توییتر|ایمو و .... ). ( بازاریابی آنلاین - دیجیتال مارکتینگ )
4-  ارسال گسترده پیامک به خریداران احتمالی کالا.
5-  تماس تلفنی بازاریابان #بازارساز با خریداران احتمالی کالا. ( بازاریابی میدانی - عملیاتی ) ( خدمت رایگان )
6-  SEO# وتعریف کلمات کلیدی keyword#  جستجو برای کالای درحال فروش و حراج درموتورهای جستجوگر اینترنتی

 


 

دستمزد #بازاربساز :

#بازاربساز ؛ هزینه های فروش و دستمزد خود را از کمیسیون تعداد و تکرار حجم فروش بالای معاملاتی که برای فروشندگان انجام می دهد تامین می کند.

*** عضویت در سایت عمده فروشی و حراج عمده مدت دار #بازارساز ؛ برای عموم خریداران و فروشندگان "رایگان" است.
       اگر حائز شرایط فعالیت تجاری عمده هستید ؛ همین حالا به خانواده تجاری ما بپیوندید .

 

 


 

هزینه ی معاملات امن در #بازاربساز :

خریداران محترم ؛ چنانچه می خواهید مبلغ فاکتور شما تا زمان تحویل کالا و 48 ساعت بعد از آن ( فرصت مرجوع کردن کالا طبق شرایط و قوانین #بازاربساز ) - نزد #بازاربساز امانت بماند و پس از آن مبلغ به حساب فروشنده واریز شود ؛ بابت این خدمت ؛ خریداران محترم؛  X درصد کارمزد این فرآیند را علاوه برمبلغ فاکتور و جداگانه به حساب #بازاربساز واریز و تصویرفیش پرداختی را برای مدیرهماهنگی و سفارشات ارسال خواهندکرد.
( خریداران متقاضی این خدمت ؛ قبل ازپرداخت فاکتور اصلی با مدیرهماهنگی و سفارشات #بازاربساز هماهنگ شده و تقاضای خودرا مطرح  و از میزان کارمزد اندک این خدمت مطلع شوید .)

 

 


 

برخی ازخدمات #بازاربساز نیز مستلزم پرداخت هزینه می باشند:

1- امکان داشتن آدرس و سایت اینترنتی و "دکان اینترنتی - بامدیریت خودتان " (صفحه ی فروشگاه اختصاصی) با پنل مستقل مدیریت آن.

2- تبلیغات و تبادل لینک بنرهای تبلیغاتی برندشما درسایت ها و کانال های مرتبط ما و پربازدیدکننده.

3- ارسال پیامک های تبلیغاتی اختصاصی .

4- طراحی و انتشار کاتالوگ و بروشور آنلاین اختصاصی برای برند و کالاهای شما.

 

logo_MakeItBazaar 
#بازاربسازعمده‌فروش

با مدیرسفارشات #بازاربساز تماس بگیرید :

ایمیل مدیرسفارشات :  OrderManagement@MakeItBazaar.com
مدیرسفارشات :   ۳۹۳۳ ۳۹۰ ۹۳۹ ۹۸+
امورمشتریان :     ۳۳۳۹ ۳۹۰ ۹۳۹ ۹۸+
پیگیری مشتریان و معاملات ( فقط در ساعات اداری p.m. 19 – 10 )
پاسخ گویی به تماس های ضروری :   ۹۷۹۲ ۱۸۸ ۹۲۱ ۹۸+ ( p.m. 24 – 19 )
تماس و پاسخ در تمام ساعات ۷/۲۴ :  WhatsApp | Telegram | Skype 
( فقط ارسال پیام صوتی یا متنی )

 

موافقین ۰ مخالفین ۰
#بازاربساز دکترمجید امیری پور