makeitbazaar.com - vision+mission+values+strategy makeitbazaar.com - vision+mission+values+strategy[/caption]

 

**  در سال‌های اخیر واژه‌های "چشم‌انداز" ؛ "مأموریت " و " ارزش‌های سازمانی " در اغلب و اکثر کسب‌ و‌ کارهای بالاخص آنلاین دیده می‌شود.
هنوز شناخت و استفاده دقیقی از این مفاهیم و واژه های زیبا ایجاد و پیاده سازی نشده است که واژه‌های دیگری مثل " جایگاه و قول برند " نیز به ادبیات کسب وکارشرکت‌ها وارد شده است!!!
و صدالبته عدم‌ درک مفهوم آنها در بکارگیری این واژه‌ها در نوع ارتباطات آنها با مشتریان شان کاملا پیداست.
**  واژه‌های فوق ارتباط معنایی نزدیکی به هم دارند و عدم‌شناخت معنی دقیق و اثر هرکدام در کسب‌و‌کار معمولا موجب سردرگمی صاحبان بیزینس ها می‌شود.
آنها نمی‌دانند هر‌کدام از این واژه‌ها بیان کننده چه ویژگی ها ؛ قابلیت ها و یا ارکانی از کارشان است و گاه یکی را به‌جای دیگری استفاده می‌کنند.
حتماً شما هم دیده‌اید که خیلی از بیزینس‌ها – از طریق رسانه‌های تبلیغاتی مختلف – در مواجهه با مشتریان شان از اهداف و آرزوها و ارزش‌های شان سخن می‌گویند و انتظار دارند مشتریان هم جذب این علایق درونی آنها بشوند.
اما به این فکر نکرده‌اند که مثلا چشم‌انداز بلند‌مدت شرکتی که می‌خواهد به فعال ترین وبزرگ‌ترین تولید‌کننده فلان کالا در کشور یا جهان تبدیل شود به چه درد مشتری می‌خورد؟! یا اینکه ارزش‌های درون سازمانی که اکثرا هم فقط واژه‌های زیبایی هستند چه منفعتی برای مشتری ایجاد می‌کند؟! ....

 

ماموریت، چشم انداز و ارزشهای سازمانی #بازاربساز :

 

ماموریت #بازاربساز چیست ؟

"#بازاربساز" می کوشد استراتژی تجاری و کاردکردی خودرا در سراسر ایران و بالاخص درکشورهای همسایه شمالی ( حوزه ی قفقاز و روسیه و اروپا ) و غربی ( ترکیه و عراق ) ، به مشتریان داخلی و خارجی خود اعم از سازمان ها، موسسات، شرکت ها ؛ صادرکنندگان و عموم خریداران عمده ی کالا، با اتکا به توانمندی، دانش تجاری روز و پشتکار کارکنان شایسته خود، خدمات ارزنده، نوآورانه و با بهترین کیفیت در حوزه ی تجارت عمده فروشی ؛ تامین کالا و صادرات کالا ارائه دهد.
بی شک رضایت مندی مشتریان مان و پرسنل سازمان مان ، مهم ترین ارزش زیربنایی است که مدیریت "#بازاربساز " بر آن تکیه کرده است.
#بازاربساز خواهدکوشیدتا فرهنگ استاندارد و باکیفیت و کمیت بالا تولید کنیم تا صادرکنیم را نهادیه کند و به تولیدکنندگان و تامین کنندگان عملاً نشان دهد که برای کالای خوب ؛ همیشه مشتری و خریدار عمده خارجی هست!

 

چشم انداز #بازاربساز چیست ؟

  • کسب جایگاه نخست دربازار عمده فروشی و تامین کالا در ایران و حوزه کشورهای همسایه .
  • ارائه برترین خدمات تجاری و بستر خرید و فروش عمده کالا به فعالان اقتصادی
  • معتبرترین شرکت ایرانی در حوزه ی تجارت آنلاین عمده فروشی و تامین کالا جهت مصارف داخلی و صادرات از ایران.
  • ایجادبالاترین سطح تعامل با مشتریان خارجی و کارآمدترین بستر صادراتی مستقل بخش خصوصی درکشور.
  • ایجاد رونق اقتصادی پایدار ؛ حس امیدبه آینده ایران ؛ بازار آزاد بدون دخالت دولت ؛ رقابت سالم و انگیزشی و افزایش ظرفیت تولید در کارخانجات و تولیدی های کشور.

 

ارزش های #بازاربساز چیست ؟

  • صمیمیت و تعهد متقابل فی مابین تامین کنندگان و مشتریان و #بازاربساز.
  • تعهد در قبال کارکنان با ارزش در کارکردتیمی سازمان.
  • نوآوری درمفاهیم ؛ رویکردها و تکنولوژی و ترویج فرهنگ نوپذیری در #بازاربساز.
  • مسئولیت پذیری در قبال جامعه ی مخاطب فعال در #بازاربساز.
  • ترویج فرهنگ تولید برای صادرات غیرنفتی و دوری از اتکای بازار و اقتصاد از وابستگی به اقتصاد مبتنی نفت .

 


تدوین استراتژی #بازاربساز :

تدوین استراتژی فرآیندی است که به سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک می‌کند تا بهترین عملیات را انتخاب کنند تا به اهداف تعریف‌شده در سازمان و شرکت دست یابند.این فرایند برای موفقیت سازمان امری ضروری است.
زیرا در تدوین استراتژی چارچوبی از اقداماتی فراهم می‌شود که به نتایج پیش‌بینی‌شده منجر خواهد شد.
برنامه‌های استراتژیک باید به تمامی کارکنان ابلاغ شود تا از اهداف و مأموریت سازمان آگاه شوند.
#بازاربساز برای تدوین استراتژی به دقت تغییرات محیط و تقاضای مشتریان و فعالیت‌های رقبا را آنالیز می کند و خود را برای تغییرات احتمالی آماده می کند.
یک برنامه استراتژیک سازمان را قادر می‌سازد منابع خود را ارزیابی کند، بودجه‌ریزی متناسب کند و برنامه‌ای را برای به حداکثر کردن سرمایه خود تعیین کند.

 

 

 

vision+mission+values+strategy - makeitbazaar.com vision+mission+values+strategy - makeitbazaar.com

 

- بیانیه جایگاه‌سازی #بازاربساز : (کجای بازار و ذهن مشتری را پر کرده‌ایم؟‌) 

در بیانیه جایگاه‌سازی بازار هدف، مشتریان و نیازها و علایق آنها و این که #بازاربساز چطور نیازهای مشتریان و مشکلات بازار را رفع می‌کنید توصیف می‌شود.
این بیانیه توضیح می‌دهد که #بازاربساز بر بازار، رقبا، مشتری و نیازهای پاسخ داده شده و نشده او آگاهی و تسلط دارید و می‌داند که چطور می‌تواند تخصص و تمایزمان را در ارائه راه‌حلی به مشتری به نمایش بگذاریم و او را جذب کنیم.
و به مخاطب اطمینان می‌دهیم که نیاز آنها را شناخته‌ایم و به بهترین شکل قادر به رفع آن نیاز و ارائه منافع و ارزش‌های مطلوب او هستیم.

 

- قول برند #بازاربساز : (آنچه مشتریان از #بازاربساز انتظار دارند) 

مهم‌ترین جملاتی که در قلب و ذهن مشتری نقش می‌بندد قول برند ماست. تعهد ما در اجرایی کردن ماموریت سازمانی #بازاربساز و تثبیت جایگاه‌مان در بازار ؛ پیش زمینه باورمندی قول و وعده ما است و مشتری به این دلیل به ما تکیه کرده و با ما می‌ماند.
قول یا وعده برند هسته اصلی و جوهره بیانیه جایگاه‌سازی برند #بازاربساز است.
انتظار مشتری از ما این است که پای این قول و وعده بمانیم و تصور و ادراک او از برند #بازاربساز را به میزان پایبندی ما به این تعهد بازمی‌گردد.
عصاره کسب‌و‌کار #بازاربساز ؛ که باید مخاطب از آن اطلاع داشته باشد و به آن اعتماد کند همین قول برند است ؛ و ارتباط عمیق و ماندگار میان برند #بازاربساز و مشتریانش به واسطه این تعهد ساخته می‌شود.
برای مشتریان #بازاربساز ؛ این مهم است که بدانند برای آنها چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم .